نحوه به دست گرفتن دوربین
طرحها -نقاشي - صنايع دستي - صحافي و ...

آمار مطالب

کل مطالب : 455
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 81

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 6
باردید دیروز : 21
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 2370
بازدید سال : 14062
بازدید کلی : 199520

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ماندالا و آدرس mandala.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وبلاگ:
 

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 21
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 2370
بازدید کل : 199520
تعداد مطالب : 455
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

آپلود نامحدود عکس و فایل

آپلود عکس

 

دریافت کد آپلود سنتر

تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : غلامرضا پهلواني
تاریخ : چهار شنبه 1 آبان 1398
نظرات

دسترسی سریع به مطالب:

حرفه عکاسی بدون داشتن خلاقیت و نوآوری قطعا معنایی نخواهد داشت و باید با آموزش قبلی آگاهی در این زمینه بدست آورده و دست به کار شد، در غیر این صورت نمی توان به اهداف رسید.

طریقه در دست گرفتن دوربین یکی از آن مهارت هایی است که معمولا نادیده گرفته می شود در حالی که یادگیری این مهارت می تواند تاثیر به سزایی در افزایش کیفیت عکس ها داشته باشد . حتی اگر تنظیمات دوربین را با توجه به شرایط محیطی به درستی انجام داده باشید , نگه داشتن اشتباه آن می تواند موجب لرزش دست شما و در نهایت افت کیفیت عکس شود . در ادامه با گجت نیوز همراه باشید .

حتما می دانید که بهترین روش برای جلوگیری از لرزش دوربین استفاده از سه پایه است . با این حال اگر برای دوربین خود سه پایه خریداری کرده باشید هم همیشه سه پایه در دسترس نیست . بنابراین باید یاد بگیرید که چگونه از بدن خود یک سه پایه بسازید تا از لرزش دوربین در زمان ثبت عکس , جلوگیری شود . روش صحیح نگه داشتن دوربین به نوع دوربین شما ( می تواندکامپکت یا SLR باشد ) و تمایل تان به استفاده از منظره یاب یا LCD دوربین بستگی دارد . در ادامه سعی شده روش های صحیح در دست گرفتن دوربین آموزش داده شود . توجه داشته باشید که این توضیحات برای افراد راست دست ارائه شده است .

دوربین های SLR

-%d8%af%d8%b3%d8%aa%d9%87%e2%80%8c%d8%a8%d9%86%d8%af%db%8c-%d9%86%d8%b4%d8%af%d9%87 1 holding camera standing horizontal correct - نحوه به دست گرفتن دوربین

طرز صحیح قرارگیری دوربین SLR در دست

این دوربین ها سنگین تر از دوربین های Compact هستند و معمولا لنز هم روی آن ها نصب می شود , در نتیجه وزن دوربین افزایش می یابد . بنابراین این دوربین ها را باید خیلی محکم و با ثبات در دست گرفت تا در زمان عکس برداری , لرزشی در دوربین ایجاد نشود . در زمان نگه داشتن دوربین های SLR :
– با انگشتان دست چپ , لنز را به آرامی در دست بگیرید .
– از دست راست برای کنترل تنظیمات دوربین استفاده کنید .
– آرنج ها را به سینه فشار دهید .
– دوربین را به آرامی به پیشانی فشار دهید و سر را کمی به جلو خم کنید .

فشرده شدن آرنج ها به سینه , تکیه گاه محکمی را برای دوربین به وجود می آورد . دست چپ عمده وزن دوربین را تحمل می کند . سه انگشت پایین دست راست با کمک کف دست , دوربین را محکم نگاه می دارند . انگشت اشاره دست راست روی دکمه ی شاتر قرار می گیرد و انگشت شست در پشت دوربین . در این حالت اگر دست چپ را رها کنید , دست راست دوربین را به خوبی نگه داشته است .

دوربین های کامپکت و گوشی های موبایل

-%d8%af%d8%b3%d8%aa%d9%87%e2%80%8c%d8%a8%d9%86%d8%af%db%8c-%d9%86%d8%b4%d8%af%d9%87 2 holding compact camera1 - نحوه به دست گرفتن دوربین

طرز صحیح قرار گیری دوربین های Compact و گوشی موبایل

دوربین های کامپکت و گوشی های موبایل سبک تر هستند ولی کوچک بودن آن ها , در دست گرفتن شان را دشوار می کند . اگر دوربین شما منظره یاب خوبی دارد از آن استفاده نمایید تا دوربین به بدن تان نزدیک تر و در نتیجه متعادل تر باشد . استفاده از LCD دوربین گرچه برای خیلی ها راحت تر است ولی مجبورید دوربین را از بدن خود دور نگه دارید که مشکل کاهش تعادل را به همراه خواهد داشت . در زمان نگه داشتن دوربین های کامپکت و گوشی های موبایل :
– دوربین را با دودست در فاصله 30 سانتی متری بدن خود نگه دارید .
– آرنج ها را به بدن بچسبانید .
– بند دوربین را به دور مچ دست بیاندازید . انگشت ها حتما باید به بدنه دوربین بچسبند . رها بودن انگشت ها در اطراف دوربین , احتمال مسدود کردن نور فلش یا قرار گرفتن آن ها در مقابل لنز را افزایش می دهد .

دیگر حالت های نگه داشتن دوربین

-%d8%af%d8%b3%d8%aa%d9%87%e2%80%8c%d8%a8%d9%86%d8%af%db%8c-%d9%86%d8%b4%d8%af%d9%87 3 1 holding compact camera5 - نحوه به دست گرفتن دوربین

در وضعیت عمودی هم آرنج ها به بدن می چسبند و انگشتان دو دست به شکلی که ملاحظه می کنید در دو طرف دوربین محکم می شوند .

باز بودن آرنج ها احتمال لرزش دست را افزایش می دهند . اگر انگشت ها رها باشند هم ممکن است در مقابل لنز یا فلاش قرار گرفته و تصویر یا نور فلاش مخدوش کنند .
-%d8%af%d8%b3%d8%aa%d9%87%e2%80%8c%d8%a8%d9%86%d8%af%db%8c-%d9%86%d8%b4%d8%af%d9%87 3 2 holding compact camera1 - نحوه به دست گرفتن دوربین
نگه داشتن دوربین با یک دست , تعادل آن را از بین می برد . ضمن آن که با انداختن بند دوربین به دور مچ دست می توانید از افتادن آن جلوگیری کنید .
-%d8%af%d8%b3%d8%aa%d9%87%e2%80%8c%d8%a8%d9%86%d8%af%db%8c-%d9%86%d8%b4%d8%af%d9%87 3 3 holding compact camera - نحوه به دست گرفتن دوربین

مورد دیگری که جزو حالت های خطا حساب می شود را در زیر مشاهده می کنیم :

-%d8%af%d8%b3%d8%aa%d9%87%e2%80%8c%d8%a8%d9%86%d8%af%db%8c-%d9%86%d8%b4%d8%af%d9%87 Elite holding compact camera4 - نحوه به دست گرفتن دوربین

وضعیت پاها در حالت ایستاده

-%d8%af%d8%b3%d8%aa%d9%87%e2%80%8c%d8%a8%d9%86%d8%af%db%8c-%d9%86%d8%b4%d8%af%d9%87 4 holding camera standing position - نحوه به دست گرفتن دوربین

وضعیت غلط ( عکس سمت راست ) و وضعیت صحیح ( عکس سمت چپ ) از گرفتن دوربین در حالت ایستاده

پاها را باید به اندازه عرض شانه باز کرده و پای چپ را کمی جلوتر قرار دهید تا تعادل بدن بهتر حفظ شود . بهتر است زانو ها هم کمی خمیده باشند . اگر چه واژه ” عکاسی ” با ” سربازی ” هم آهنگ است ولی نیاز نیست در زمان گرفتن عکس , خبردار بایستید !

عکاسی در حالت نشسته

-%d8%af%d8%b3%d8%aa%d9%87%e2%80%8c%d8%a8%d9%86%d8%af%db%8c-%d9%86%d8%b4%d8%af%d9%87 5 holding camera support kneeling - نحوه به دست گرفتن دوربین

گرفتن صحیح دوربین در حالت نشسته

گاهی لازم است از منظر پایین از سوژه مورد نظر خود عکاسی کنید . بهترین حالت در چنین مواقعی آن است که زانو بزنید و زانوی راست را روی زمین قرار دهید . به این ترتیب می توانید از زانوی چپ به عنوان تکیه گاه استفاده کنید . اگر نمی خواهید روی زمین بنشینید , می توانید به حالت چمباتمه روی پای راست نشسته و دست ها را روی دو زانوی خود بگذارید . اگر جو عکاسی بدجور شما را گرفته است , می توانید کاملا روی زمین نشسته و بدنتان را به تکیه گاه محکمی برای دوربین تبدیل کنید . توجه داشته باشید که در هر سه حالت , آرنج ها روی زانو ها قرار گرفته و محکم می شوند .

استفاده از سایر تکیه گاه ها

همانطور که گفته شد , یکی از رموز ابتدایی برای گرفتن عکس های خوب , جلوگیری از لرزش دوربین است . علاوه بر یادگیری روش نگاه داشتن دوربین , استفاده از تکیه گاه های موجود در اطراف هم می تواند به ثابت نگه داشتن دوربین در زمانعکسبرداری کمک کند . بنابراین به دنبال یک دیوار , درخت , تخته سنگ , اتومبیل یا ستونی باشید تا با تکیه بر آن , ثبات دوربین را افزایش دهید . باید بتوانید وزن قسمت بالایی بدن را روی تکیه گاهی که انتخاب می کنید بیاندازید , همچنین بهتر است پاها را به اندازه عرض شانه باز کنید .

قطعا مطالعه مطلب می تواند کمک شایانی به شما در به دست گرفتن دوربین کند.

منبع : مجله وب
عکس و منبع اصلی : Vesnakozelj.Com



تعداد بازدید از این مطلب: 287
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود