راهنمای جامع خرید دوربین عکاسی برای عکاسان تازه کار
طرحها -نقاشي - صنايع دستي - صحافي و ...

آمار مطالب

کل مطالب : 455
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 81

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 68
باردید دیروز : 21
بازدید هفته : 68
بازدید ماه : 2432
بازدید سال : 14124
بازدید کلی : 199582

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ماندالا و آدرس mandala.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وبلاگ:
 

بازدید امروز : 68
بازدید دیروز : 21
بازدید هفته : 68
بازدید ماه : 2432
بازدید کل : 199582
تعداد مطالب : 455
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

آپلود نامحدود عکس و فایل

آپلود عکس

 

دریافت کد آپلود سنتر

تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : غلامرضا پهلواني
تاریخ : چهار شنبه 1 آبان 1398
نظرات

دسترسی سریع به مطالب:

با پیشرفت تکنولوژی و رواج هنر عکاسی در بین قشر های مختلف مردم و به لطف دوربین موبایل های هوشمند و شبکه های اجتماعی مملو از تصاویر هنری ، عشق به عکاسی بیش از پیش در بین افراد رسوخ کرده است  . عکاسی نه یک هنر بلکه می تواند بخشی از زندگی شما باشد .
اگر این بخش از زندگی تان پتانسیل تغییر از دوربین تلفن های هوشمند به سمت عکاسی حرفه ای را پیدا کرده ، با مقاله زیر یک آنالیزور حرفه ای برای انتخاب دوربین خود باشید .

راهنمای خرید دوربین عکاسی که توسط جن میلر ارائه شده (Jen Miller) نه تنها بر اساس ملاک های شما بهترین پیشنهاد را می دهد بلکه برای انتخاب دوربین عکاسی سعی بر این دارد که ویژگی های کلیدی دوربین و دلیل اهمیت هریک از آنها را با زبان غیر تخصصی توضیح دهد .
اگر جن میلر را نمی شناسید باید بگویم با یک نابغه عکاسی و فیلم برداری طرف هستید که تجربیات همه جانبه اش از عکاسی و ابزار های عکاسی را به مشتاقان این هنر هدیه می دهد .

قدم اول ، آشنایی با انواع و اقسام دوربین :

ابتدای مقاله یک خبر خوب در انتظار شماست ؛ برای اینکه عکاس خوبی باشید ، دوربین چند ده میلیونی گزینه آخر است . برای شروع این هنر عمیق ، کمی کم توقع باشید ف نکات مهم تری برای تمرکز دارید . از جمله یادگیری نورپردازی ، انتخاب سوژه ، انتخاب زاویه عکاسی و حتی ژست ها !
اگر با این نظریه موافق نیستید ، با یک سوال ذهنیتتان تغییر خواهد کرد ! آیا خرید گران قیمت ترین دوربین آپشنال در بازار ضمانتی برای ثبت تصاویر ارزشمند از جانب شماست ؟ یا پیشنیاز های مهمتری وجود دارد ؟ نکته جالب اینجاست که ممکن است با دوربین های حرفه ای گران قیمت همان عکس های معمولی دوربین های موبایل های هوشمند هم از کفتان برود  . پس قبل از اقدام به خرید دوربین ، علم عکاسی را بیاموزید تا بنا بر نوع نیازتان دوربین تهیه کنید . پس از اینکه سر رشته ای در علم عکاسی پیدا کردید ، به مرور خواهید فهمید چه شاخه ای از عکاسی مناسب روحیات و مطابق استعداد های شماست . اینجاست که اگر دوربین خریده باشید و این دوربین با شاخه ی مورد علاقه شما مطابق نباشد ، ضرر کرده اید .

در بخش ابتدایی راهنمای انتخاب دوربین ، نقاط قوت و نقاظ ضعف دوربین ها ، انواع مختلف آنها ، خصوصیات کلیدی و مهم هریک و کلی اطلاعات ناب دیگر در اختیارتان قرار خواهد گرفت :

انواع دوربین ها:

  1. دوربین استاندار کامپکت (Standard Compact)
  2. دوربین ماجراجویی (Adventure Camera)
  3. دوربین بریج (Bridge Camera)
  4. دوربین بدون آینه (Compact Mirrorless System)
  5. دوربین دیجیتال تک لنزی بازتابی (DSLR)
  6. دوربین قطع متوسط (Medium Format)
  7. دوربین تخصصی (Specialist)

دوربین استاندارد کامپکت :

انتخابی محشر برای تازه کار ها به دور از هر نوع پیچیدگی و نامفهومی و در عین حال کوچک و سبک با قابلیت حمل راحت ، قیمت مناسب برای یک شروع قدرتمند و معمولا با عملکرد های تمام اتوماتیک . غیر ممکن است از در دست گرفتن این مهمان کوچک و هنرآفرین غرق لذت نشوید .

عموما دوربین های کامپکت استاندارد با لنزهای مجهز به زوم اپتیکال در بازار وجود دارند که نیازی به استفاده از آنها نیست جمع می شوند . لنزهایی زوم اپتیکال دارند که  35-105 میلیمتر و یا 3-10x باشند که کاربری آنها اکثرا برای عکاسی به صورت عمومی است .

در این مدل دوربین ها لنز قابلیت جدا شدن را ندارد و به همین جهت از هزینه اضافی برای خرید لنز راحتید . البته ناگفته نماند برخی از دوربین های کامپکت قابلیت تعویض برای لنزهای تله فوتو و زاویه عریض را دارند. با آنکه تنظیمات این دوربین ها به صورت خودکار است ، امکان تنظیم دستی بخش های مهم  مانند نوردهی در آنها تعبیه شده است. اگر تازه کار هستید دستکاری روی این بخش را نادیده بگیرید ، اما پس از اینکه مهارت قابل قبولی کسب کردید می توانید روی تغییر این بخش مانور دهید .

در این دوربین ها ، نگران حرکت و لرزش دست هایتان نباشید . این دوربین تاثیرات منفی ناشی از حرکت ناخواسته دست یا لرزش های خفیف را خنثی می کند تا از شر عکس های تار . شطرنجی خلاص شوید . اما حواستان باشد از این دوربین به اندازه قد و قواره اش انتظار داشته باشید ، این دوربین یک دوربین حرفه ای نیست .

هرچند با رواج دوربین های گوشی های هوشمند ، دوربین های کامپکت مور دکم لطفی کاربران قرار گرفتند اما حقیقت این است که حتی ابتدایی ترین مدل های این دوربین ها با موبایل های پیشرفته رقابت تنگاتنگی خواهند داشت .

کافیست کمی پیشرفت کنید تا آماده ی کار با دوربین های کامپکت حرفه ای تر باشید . تهیه این دوربین به افراد علاقمند به عکاسی با  DSLR  توصیه می شود . کامپکت های پیشرفته به شما امکان کنترل دستی تنظیمات در سطح وسیع تر را  میدهد، که البته دانش فنی آن را نیاز دارید .

  • نقاط قوت : حمل آسان ، بدون نیاز ب هدانش فنی آنچنانی ، قیمت مناسب در مقابل کیفیت تصاویر .
  • نقاط ضعف : نا مناسب برای یک عکاس نیمه حرفه ای با دانش نسبتا بالا

-%d8%af%d8%b3%d8%aa%d9%87%e2%80%8c%d8%a8%d9%86%d8%af%db%8c-%d9%86%d8%b4%d8%af%d9%87 canon.Compact 1 Beauty 15.web  600x400 - راهنمای جامع خرید دوربین عکاسی برای عکاسان تازه کار

دوربین ماجراجویی (Adventure Camera) :

این دوربین ها را می توان عضوی کوچک از خانواده کامپکت ها دانست ، طراحی ظاهری آنها مقاوم به نظر می رسد و به همین دلیل اکثر آنها ضد آب، ضد ضربه و حتی گاهی ضد انجماد هم می باشند.
اما تمام این قابلیت های وسوسه کننده نکته منفی این دوربین  در خصوص محدودیت های فنی این دوربین را نمی پوشاند . با اینکه این دوربین های حیرت انگیز عملکرد خودکار دارند ولی کنترل چند قابلیت محدود مانند نوردهی و زوم به صورت دستی نیز امکانپذیر است. با این حال دوربین های خوبی برای عکاسی نیمه مبتدی می باشند .

 

با لنز زاویه عریض که آشنایی دارید ؛ این نوع لنز به شما امکان دید وسیع تری حین عکاسی میدهند. با وجود تمام قابلیت های وسوسه کننده دوربین های ماجراجویی ، اگر قرار است فعالیت وسیعی در زمینه عکاسی داشته باشید ، همان دوربین ها کامپکت مناسب ترند

  • نقاط قوت : مقاومت بالا ، همراهی قدرتمند برای عکاسی در شرایط غیر عادی.
  • نقاط ضعف : قابلیت های محدود ، سنسورهای کوچک و در نتیجه ی آن کیفیت پایین تصاویر (خصوصا برای چاپ در ابعاد بزرگ ) ،

-%d8%af%d8%b3%d8%aa%d9%87%e2%80%8c%d8%a8%d9%86%d8%af%db%8c-%d9%86%d8%b4%d8%af%d9%87 Best Action Cameras 696x392 - راهنمای جامع خرید دوربین عکاسی برای عکاسان تازه کار

دوربین بریج (Bridge Camera)

دوربین بریج حد واسط دوربین های کامپکت و DSLR است که در برخی مناطق با نام دوربین های زوم شهرت دارند . این نوع دوربین را می توان همان دوربین کامپکت دانست با این تفاوت که لنز های قوی تری دارند . انعطاف پذیری فاصله کانونی و بدنه کامپکت در این دوربین آن را کمی زمخت تر نشان می دهد.  مشابه دوربی نها کامپکت های پیشرفته ، این دوربین هم قابلیت تنظیم دستی نوردهی و فوکس را در اختیار کاربر قرار داده است در نتیجه شرایط با میزان بیشتری تحت کنترل شماست .

از ویژگی های کاربر پسند این دوربین ها نمایشگر  LCD آنهاست که به کاربر اجازه می دهد روی سوژه خود تسلط بیشتر و واضح تری داشته باشد . ب هعلاوه بسیاری از مدل های این دوربین امکان ضبط ویدئوی HD و GPS را در اختیار شما قرار می دهد . این دوربین گزینه مناسبی برای افراد سفر دوست می باشد .

  • نقاط قوت : نسبتا مقاوم ، قابلیت زوم قوی ، قابلیت تغییر تنظیمات به صورت دستی ، مناسب برای مسافرت
  • نقاط ضعف : لنز غیرقابل تعویض ، سایز بزرگ و محدودیت برای حمل

-%d8%af%d8%b3%d8%aa%d9%87%e2%80%8c%d8%a8%d9%86%d8%af%db%8c-%d9%86%d8%b4%d8%af%d9%87 1000 Panasonic Lumix FZ82 In Hand 3 1483366609 - راهنمای جامع خرید دوربین عکاسی برای عکاسان تازه کار

دوربین بدون آینه (Compact Mirrorless System)

این دوربین ها همان دوربین های DSLR مبتدی هستند که کاربران تازه کار را گیج و سردرگم نمی کنند و با قیمتی مناسب در بازار وجود دارند . نکته جالب اینجاست که افراد زیادی اعتقاد دارند آینده عکاسی در دست دوربین های بدون آینه است .
تقریبا می توان گفت تفاوت این دوربین ها با دوربین های DSLR در عدم بکارگیری آینه در طراحی انهاست که از این موضوع می توان نتیجه گرفت اندازه آنها بسیار کوچکتر از DSLR است. هر چند این دوربین ها منظره یاب الکترونیکی دارند اما جای منظره یاب اپتیکال را نمی تواند بگیرد ، با این حال منظره یاب الکترونیکی تا حدی این کمبود را جبران می کند.

نکته مثبت این دوربین ها اینجاست که علاوه بر اینکه لنز های این دوربین ها قابل تعویض اند ، بلکه حمل و جابجایی آنها از لنزهای DSLR به نسبت ساده تر است . این موضوع تسلط عکاسان را روی موضوع بالا تر می برد  و امکان استفاده راحت تر از DSLR را فراهم می کند.
متاسفانه چون این دوربین ها تازه پا به دنیای عکاسی گذاشته اند تنوع آنچنانی در انتخاب لنز هایش نخواهید داشت . با این حال این محدودیت ها ذره ای از محبوبیت این دوربین ها کم نکرده و با سرعت بالایی مورد استقبال عکاسان حرفه ای قرار میگیرد .

  • نقاط قوت : ثبت تصاویر با کیفیت ، سب ک، قابلیت های نسبتا زیاد ، قیمت مناسب نسبت به  DSLR، جابجایی و حمل آسان
  • نقاط ضعف : عدم تنوع برای انتخاب و تعویض لنز ، ثبت تصاویر کم عمق نسبت به دوربین های  DSLR

 

دوربین دیجیتال تک لنزی بازتابی (DSLR)

انتخاب این دوربین برای زمانی است که به اندازه کافی ماهر شدید و قرار است عکاسی را به طور حرفه ای دنبال کنید .  DSLR ها مشابه دوربین های نسل قدیمی تر خود یعنی SLR ها هستند و اگر از آن دوربین ها لنزی برایتان باقی مانده باشد ، حدس میزنم سازگار با دوربین DSLR خواهد بود. یادتان باشد که اگر می خواهید  دوربینی با قابلیت لنزهای قابل تعویض تهیه کنید ،برند دوربین خود را در نظر بگیرید .

 

 

خوشبختانه این دوربین های هیجان انگیز DSLR با هر نوع سنسوری ، تصویری با کیفیت رضایت بخش در اختیارتان قرار خواهند داد . فوکس خودکار و عملکرد های عکاسی عمومی این دوربین شما را حیرت زده خواهد کرد .با دوربین DSLR خوب مدیریت همه چیز دست شماست تا خلاقانه ترین تصاویر را ثبت کنید . هرچند حمل و جابجایی آن کمی مشکل به نظر می رسد اما ارزش تحمل کردن را دارد . DSLRها به خودی خود سنگین هستند ، حال با حمل چندین لنز سنگین تر هم خواهند بود اما به قول معروف ” هرکه فیل خواهد جور هندوستان کشد” . اگر مطمئن هستید که این مدل دوربین مناسب فعالیت شماست ، قبل از اقدام به خرید مقاله راهنمای جامع خرید دوربین های DSLR را مطالعه کنید

  • نقاط قوت : کیفیت تصویر محشر ، امکان ثبت تصاویر خلاقانه ، لنز و لوازم جانبی متعدد برای ارتقای قابلیت ها .
  • نقاط ضعف : حمل و نقل نسبتا دشوار ، قیمت بالای دوربین و لنز ها

-%d8%af%d8%b3%d8%aa%d9%87%e2%80%8c%d8%a8%d9%86%d8%af%db%8c-%d9%86%d8%b4%d8%af%d9%87 what is a dslr 136419541107003901 170713151305 - راهنمای جامع خرید دوربین عکاسی برای عکاسان تازه کار

 

دوربین  های Medium Format

این دوربین ها انتهای لذت عکاسی اند ؛ به زبان ساده دوربین های مدیوم فرمت، دوربین های نهایی هستند. تجربه ای شگفت انگیز از دوربین های فول فریم DSLR که با سنسورهای بزرگش  امکان ثبت تصویر در رزولوشن بالاتر را به کاربر میدهد.
با این دوربین ها تصاویری بی بدیلی خلق خواهید کرد. البته قیمت نجومی عضو جدا نشدنی از این دوربین هاست . از خصوصیات بارز این دوربین ها دوربین ها به گران، بزرگ و سنگینی آنها می توان اشاره کرد .

 

 

  • نقاط قوت : کیفیت عکس وصف نشدنی
  • نقاط منفی: گران قیمت ، بزرگ و سنگین

-%d8%af%d8%b3%d8%aa%d9%87%e2%80%8c%d8%a8%d9%86%d8%af%db%8c-%d9%86%d8%b4%d8%af%d9%87 80501 16x9 - راهنمای جامع خرید دوربین عکاسی برای عکاسان تازه کار

دوربین تخصصی  (Specialist)

دوربین هایی که تا اینجا مورد بررسی قرار گرفتند عموما دوربین های هستند که می توانند مورد استفاده عموم قرار بگیرند . به عبارت دیگر کار کردن با آنها با کمی تلاش برای هرکس امکان پذیر است .
اما دوربینی که در آخرین قدم می خواهیم معرفی کنیم یک دوربین کاملا تخصصی است . دوربین های این مدل لیستی شاملدوربین های 360 درجه، دوربین های ضد آب، پولاروید و دوربین های سنتی با فیلم عکاسی را شامل می شود . همانطور که نام این دوربین ها مشخص است ،  این دوربین ها کاربرد کاملا تخصصی دارند و برای شاخه های عکاسی خاص به کار گرفته می شوند  و علیرغم قیمت بالایشان ، محدودیت های نسبتا زیادی دارند .قبل از خرید این دوربین ها با یک متخصص مشورت داشته باشید و به اندازه کافی تحقیق کنید .

 



تعداد بازدید از این مطلب: 198
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود