طرحها -نقاشي - صنايع دستي - صحافي و ...

آمار مطالب

کل مطالب : 455
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 81

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 68
باردید دیروز : 21
بازدید هفته : 68
بازدید ماه : 2432
بازدید سال : 14124
بازدید کلی : 199582

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ماندالا و آدرس mandala.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وبلاگ:
 

بازدید امروز : 68
بازدید دیروز : 21
بازدید هفته : 68
بازدید ماه : 2432
بازدید کل : 199582
تعداد مطالب : 455
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

آپلود نامحدود عکس و فایل

آپلود عکس

 

دریافت کد آپلود سنتر

تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : غلامرضا پهلواني
تاریخ : سه شنبه 2 مهر 1398
نظرات

پوستر (انگلیسی: poster) یا دیوارکوب،که به آن اعلان، آفیش و پلاکات نیز می‌گویند، صفحات کاغذی در ابعاد تقریباً بزرگ هستند که بر روی آن‌ها نوشته‌ها، طرح‌ها، نقاشی‌ها و نظیر آن چاپ شده‌است. پوسترها به منظور نصب شدن بر روی دیوارها یا دیگر سطوح عمودی تعبیه شده‌اند. پوسترهای معمولی از نقاشی و نوشته تشکیل شده‌اند اما ممکن است یک پوستر دارای نقاشی محض یا نوشته تنها باشد. پوسترها ممکن است برای جلب توجه یا اطلاع‌رسانی بر روی دیوارها و دیگر مکانهای تبلیغاتی چسبانده شوند. اهداف پوسترها چند منظوره است، یک پوستر ممکن است برای تبلیغات باشد یا برای تکثیر یک اثر هنری با هدف اقتصادی و فرهنگی و فروش ارزان قیمت از آن استفاده شود. از پوسترها برای امور آموزشی نیز استفاده زیادی می‌شود.

 

 

 

 

 

 

پوستر چیست ؟ تاریخچه پوستر + طراحی پوستر با اینفوگرامر

پوستر چیست؟ تاریخچه پوستر چیست؟

پوستر چیست؟

پوستر (poster) یا دیوارکوب که به آن اعلان نیز می‌گویند طرحی گرافیکی در یک صفحه است که برای ارائه محتوا در یک نگاه به مخاطبان استفاده می‌شود. صفحات کاغذی که عمدتاً ابعاد آنها A4، A3 یا 50 در 70 و 100 در 70  سانتی‌متر است،هرچند در ابعاد دیگری هم بسته به نوع کار طراحی می‌شوند که بر روی آن‌ها نوشته‌ها، طرح‌ها، نقاشی‌ها چاپ شده‌است.

پوستر ها به منظور نصب شدن بر روی دیوارها یا دیگر سطوح عمودی تعبیه شده‌اند.

پوسترهای معمولی از نقاشی و نوشته تشکیل شده‌اند اما ممکن است یک پوستر دارای نقاشی یا نوشته تنها باشد. آن ها ممکن است برای جلب توجه یا اطلاع‌رسانی بر روی دیوارها و دیگر مکانهای تبلیغاتی چسبانده شوند.

اهداف آن ها چند منظوره است، یک پوستر ممکن است برای تبلیغات باشد یا برای تکثیر یک اثر هنری با هدف اقتصادی و فرهنگی و فروش ارزان قیمت از آن استفاده شود. از آن ها برای امور آموزشی هم استفاده زیادی می‌شود.

عموما اعلانها به صورت عمودی (Portrait) طراحی می‌شوند ولی در مواردی می توان آن‌ها را به صورت افقی(Landscape)  نیز طراحی کرد.

معنی لغت پوستر

پوستر (Poster) واژه‌ای انگلیسی است، و در فارسی اعلان نام‌گذاری شده‌است. واژه‌ای دیگری که برای این مفهوم در ایران تا حدودی مورد استفاده قرار می‌گیرد واژه فرانسوی:  آفیش واژه آلمانی: پلاکات 

تاریخچه پوستر

اولین پوستر ها بر روی چوب طراحی می‌شدند و تاریخ شروع و ابداع آن ها به اواخر قرن نوزده میلادی در انگلستان باز می‌گردد.

در اواخر قرن نوزدهم، پوسترهای دو نقاش فرانسوی (ژول شره) و (تولوز لوترک) تأثیر چشمگیری بر روند طراحی این اعلان ها داشته‌اند. بعضی به ژول شره لقب «پدر پوستر» را داده‌اند، پوسترهای لوترک، بر اساس قدرت او در طراحی و شناخت رنگ و مهارتش در لیتوگرافی و نیز تأثیرپذیری از باسمه‌های ژاپنی بنا گردیده و اگر چه بیش از ۳۰ عدد از او بر جای نمانده‌است، ولی همین آثار معدود تأثیر زیادی بر هنر پوستر سازی داشته و برای بسیاری از هنرمندان راهگشا بوده‌است.

پس از جنگ جهانی دوم  هنر گرافیک رنگ و بوی بهتری به خود گرفت و کم‌کم به صورت چاپ بر روی کاغذ و مقوا در سراسر جهان گسترش یافت.

 

پوستر اینفوگرامر

پوستر عطر ویو-ویولت، اثر لویی رید.این اثر با عنوان «ویو-ویولت جدید را امتحان کنید» در سال ۱۸۹۵ میلادی، با استفاده از تکنیک چاپ‌سنگی منتشر شد.

 

پوستر اینفوگرامر

پوستر شرکت آلمانی سی. بِک‌اشتاین در اوایل دهه ۱۹۲۰ میلادی برای تبلیغ پیانوی مدل «رویال گراند».

پوستر در ایران

طراحی پوستر در ایران نیز با نخستین اعلان‌های چاپ سنگی که برای نصب روی دیوار طراحی شده بودند آغاز می‌شود که در آن‌ها پیام توسط واژه‌ها به مخاطب منتقل می‌شد و خط رایج نستعلیق بود، در تاریخچه پوستر ایرانی نخست به نوعی تصویرسازی تزیینی برمی‌خوریم که فضاسازی و موضوع مذهبی داشته و هنوز هم گاهی نمونه‌هایی از آن دیده می‌شود. حدود صدوپنجاه سال قبل، هنرمندان ایرانی برای تبلیغات دینی بنا به تقاضای افراد یا نیاز جامعه، با توسّل به فنون ساده (گاه به‌صورت نوشتاری و گاه تصویری) همراه با آرایش‌ها و نقوش زیبا و خطی‌خوش تهیه می‌کردند.

چگونگی استفاده از المان‌های فونت، فرم و رنگ در طراحی، قانون و قاعده خاصی ندارد و موقعیت و خلاقیت طراح است که فرم، شکل، رنگ و فونت و در نهایت تصاویر را کنار هم می‌چیند. بهتر است قبل از هرچیز به طرح های ساختار شکنانه نیز فکر کرد. زیرا ساختارشکنی، در بیشتر موارد، پویایی را نشان می‌دهد و نشان می‌دهد در پشت طراحی، تفکری متفاوت از قوانین و قواعد تکراری و کلیشه‌ای وجود دارد.

نباید از تصاویر و المان‌های گرافیکی تزئینی اضافی استفاده کرد. همیشه زیبایی، در شلوغی و تصاویر زیاد نیست. گاهی زیبایی در سادگی متجلی است زیرا مفاهیم بصری در تصاویر ساده‌تر، سریع‌تر و راحت تر منتقل می‌شوند.

 

طراحی پوستر با اینفوگرامر

متخصصان اینفوگرامر قبل از طراحی یک استراتژی دقیق برای آنچه که در این روش بازاریابی برای شما لازم است در نظر می‌گیرند. این استراتژی که با توجه به اهداف، جایگاه، نقاط ضعف و قوت و رقبای کسب و کار شما طراحی شده است، نقش به سزایی در بازاریابی مطلوب خواهد داشت.

فریلنسرهای اینفوگرامر با بررسی حرفه ای و مهندسی طرح هایی خلاقانه، چشم نواز و مفید برای بهتر دیده شدن شما فرمی استاندارد طراحی خواهیم کرد تا از بالاترین بازدهی در انتقال هدف به مشتریان برخوردار باشد.

 منبع: اینفوگرام – مرکز تخصصی اینفوگرافیک ، ویکیپدیا

 



تعداد بازدید از این مطلب: 108
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود