آموزش طراحی تعاریف و نکات
طرحها -نقاشي - صنايع دستي - صحافي و ...

آمار مطالب

کل مطالب : 455
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 81

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 21
باردید دیروز : 21
بازدید هفته : 21
بازدید ماه : 2385
بازدید سال : 14077
بازدید کلی : 199535

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ماندالا و آدرس mandala.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وبلاگ:
 

بازدید امروز : 21
بازدید دیروز : 21
بازدید هفته : 21
بازدید ماه : 2385
بازدید کل : 199535
تعداد مطالب : 455
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

آپلود نامحدود عکس و فایل

آپلود عکس

 

دریافت کد آپلود سنتر

تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : غلامرضا پهلواني
تاریخ : شنبه 24 فروردين 1398
نظرات

 

طراحی به دانش ایجاد یک طرح یا نمایه از هر تصویر ذهنی یا واقعی گفته می شود. مهمترین کلمه در این تعریف واژه “دانش” است. به این منظور که هنرجو نکات و اصول علمی طراحی را باید فرا گیرد و با آن آموزه ها به ایجاد طرح بپردازد. درهنرهای تجسمی، طراحی یا به‌ صورت یک اثر مستقل و یا به‌عنوان پیش ‌طرحی برای اثر اصلی انجام می‌شود که در این صورت طرح مقدماتی نیز خوانده می شود.

  طراحی حس کنجکاوی هنرمندان را ارضا می کند این کنجکاوی خواه علمی باشد خواه بصری.طراحی در اصل روند دیدن است نه به کار گیری اصول. منظور این جمله این نیست که اصولی وجود ندارد. بلکه این است که در روند طراحی کردن هر آن چه مشاهده می شود باید کشیده شود حتی اگر با اصول مطابقت نداشته باشد. بعضی زوایا مخصوصا در حالت های که طرح به پرسپکتیو می رود وجود دارد که هنگام طراحی به لحاظ منطقی جور در نمی آید. اما بهتر است که هشدارهای ذهنی را کنار گذاشته و با اعتماد به نفس هر آنچه در جلوی چشم ما وجود دارد ترسیم شود. اصول در طراحی از قبل وجود ندارد بلکه در حین کار با اتفاقاتی که در مسیر طراحی رخ می دهد به دست می آید.

طراحی به دو حوزهٔ کلی تقسیم می‌شود:

drawing شامل برداشت‌های شخصی یا تجربه‌های آزاد طراح از موضوعات گوناگون با بیان مستقل و به روش‌های متنوع می‌باشد.

Design شامل مراحل ترکیب عناصر بصری و فضا بر پایهٔ اصول طرح است و جنبهٔ کاربردی دارد، مانند رشته‌های طراحی صنعتی، طراحی معماری و طراحی لباس.

گفتگو با خود:

1- گفتگوی غیر سودمند – آن دست درست نیست. – من هیچ وقت پاها را نمی توانم درست طراحی کنم.

2- گفتگوی سودمند- آن شکل چه خصوصیاتی دارد. آن خط کناری چقدر برآمدگی و فرو رفتگی دارد.

گفتگوی سودمند وقتی نتیجه می دهد که بیشتر به مدل نگاه کنید. این گفتگو بین شما و مدل صورت می گیرد. زمزمه کردن کلماتی چون « زاویه دار» «تیز» «بلند» «گرد» «پیچیده» «زبر» می تواند به شما در هنگام طراحی کمک کند و ایجاد آن حرکت را برای شما آسان می سازد.

نگاه کردن به خاطر سپردن و کشیدن:

در این مرحله فکر کردن وجود ندارد. دست باید چیزی باشد که بدون سوال همانند لرزه نگار چیزی را ضبط کند، بدون اینکه معنی آن را بداند. هر قدر آگاهی شخصی نقاش یا طراح کمتر در کار دخالت کند، طراحی او شخصی تر و متفکرانه تر خواهد بود.

طراحی چشم بسته:

می توان عمل نگاه کن، به خاطر بسپار و بکش را فشرده و یکجا انجام داد این عمل را چشم بسته می نامیم. برای انجام چنین کاری دست شما هنگامی که چشمان شما به مدل دوخته است به طراحی ادامه می دهد. در این مرحله بدون نگاه به طراحی چشمان شما فقط مدل را نگاه می کند.

دوباره کشی:

بیشتر ما در مورد اشتباهات خود برخوردی منفی داریم. اما برای طراح وجود چنین حالتی سودمند نیست و او باید به دوباره کشی بپردازند. آزمون و خطا در طراحی امری اساسی است. وقتی که خطی اشتباه می شود می توانید آن را پاک کنید ولی معمولا بهتر است که آن ها را به حال خود باقی گذارید و در کنار آن ها خط درستری را بکشید. این کار دو مزیت دارد.

1)به جای صرف زمان قابل توجهی به پاک کردن به مشاهده مدل بپردازید.

2)طراحی با خط های دوباره زنده تر و پر انرژی تر می شود. در دوباره کشی ها می توانیم روند طراحی در ضمن کار، احساس فرم ها، جستجو برای خطوط محیطیِ صریح تر را مشاهده کنیم.

طرح خطی:

نقشی که فقط با خط رسم شود و سایه ‌روشن یا لکه‌های رنگی نداشته باشد طرح خطی نامیده می‌شود. مهم‌ترین موضوع در طرح‌های خطی، خطوط پیرامونی اشیا است.

طراحی با خطوط پیوسته:

شبیه طراحی حالت می باشد و لی با خطوط پیوسته انجام می شود. هدف، درستی نیست؛ بلکه فقط ضبط زوایا و منحنی مدل به صورت فی البداهه می باشد.این طراحی محیطی نیست بلکه مداد به داخل و خارج مدل سیر می کند.

آموزش ابزار طراحی

انواع مدادها برای اجرای تکنیک های طراحی بسیار مهم هستند.

انواع کاتر  برای ترش مدادهای B بسیار مهم هستند.

  ماژیک، لاک غلط گیر، مسواک و راپید از جمله وسایلی هستند که می توان برای طراحی استفاده کرد.Picture6 

طراحی با آب و مرکب از جمله تکنیک هایی است که در طراحی به کار می رود.Picture3 

پالت برای ساختن درجات خاکستری هنگام استفاده از مرکب در طراحی بسیار مناسب است.Picture5

  قلموی تخت و گرد هر دو برای طراحی با آب مرکب مناسب است اما طراحان بیشتر از قلموی گرد استفاده می کنند.Picture4 

از جمله دیگر ابزاری که برای طراحی استفاده می شود زغال طراحی است که تنوع زیادی دارد اما به صورت کلی دو نوع فشرده و معمولی در بازار وجود دارد زغال فشرده پر رنگ تر و با کیفیت تر از زغال معمولی است.زغال فشرده نوعی زغال مرغوب از جنس چوبهای کاج روسی است که نسبت به زغالهای معمولی طول عمر بیشتری دارد و ضخیم تر از زغالهای معمولی استPicture2 

آموزش طراحی پرندگان

به صورت کلی سر پرنده را با فرم دایره نشان می دهند. البته این امر برای تمام پرندگان صدق نمی کند.

DSC_0004

DSC_0003

بال ها به صورت کلی به شکل مثلث هستند و لایه لایه از سر بالا هر چه به سمت انتهای بال حرکت می کند از اندازه پرها کاسته می شود. پرها به صورت فشرده روی هم قرار می گیرند.DSC_0006

DSC_0005

DSC_0007

DSC_0008

DSC_0019

DSC_0015

DSC_0013

 

 

 

 

 

 



تعداد بازدید از این مطلب: 1740
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود