سایز قلم موهای هنری
طرحها -نقاشي - صنايع دستي - صحافي و ...

آمار مطالب

کل مطالب : 455
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 81

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 58
باردید دیروز : 21
بازدید هفته : 58
بازدید ماه : 2422
بازدید سال : 14114
بازدید کلی : 199572

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ماندالا و آدرس mandala.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وبلاگ:
 

بازدید امروز : 58
بازدید دیروز : 21
بازدید هفته : 58
بازدید ماه : 2422
بازدید کل : 199572
تعداد مطالب : 455
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

آپلود نامحدود عکس و فایل

آپلود عکس

 

دریافت کد آپلود سنتر

تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : غلامرضا پهلواني
تاریخ : دو شنبه 23 مهر 1397
نظرات

 

 سایز قلم مو چگونه نشان داده می شود

قلم موها از یک سیستم شماره گذاری پیروی می کنند که در آن هر چه شماره بیشتر باشد ٬ قلم مو بزرگتر است . قلم موهای کوچک شماره ی صفر ( ۰ ) هستند اما آن ها می توانند از این هم کوچکتر باشند و صفرهای بیشتری داشته باشند ؛ هر چه صفرها بیشتر ٬ قلم مو کوچکتر . معمولأ کوچکترین سایز ٬ سه صفر ( ۰۰۰ ) است . بنابراین قلم موها از شماره ی ۰۰۰ شروع و به سمت شماره های بیشتر ۰۰ ٬ ۰ ٬ ۱ ٬ ۲ و بالاتر می رود . سایز قلم مو بر روی دسته ی قلم مو نشان داده می شود .

عرض قلم موهای تخت گاهأ به جای عدد با اینچ محاسبه می شوند .

متاسفانه هماهنگی بسیار کمی میان قلم موهای کارخانجات مختلف در حال حاضر وجود دارد ٬ بنابراین ممکن است شماره ی ۱۰ از یک برند از نظر سایز با شماره ۱۰ دیگری از برندی دیگر متفاوت باشد . پس شماره ها را تنها به عنوان مبنای مقایسه به کار ببرید .

کاغذ آبرنگ : چیزهایی که باید بدانید

 

کاغذهای آبرنگ با توجه به بافتشان به سه بخش تقسیم بندی می شوند : گرم فشرده ( Hot Press ) ٬ سرد فشرده ( Cold Press ) ٬ زبر ( Rough )

  • گرم فشرده : این نوع کاغذ آبرنگ دارای بافت نرم ٬ بدون تقریباً هیچ گونه برجستگی می باشد . بافت نرم این کاغذ برای کشیدن جزئیات ظریف و برای شستشوی یکنواخت رنگ ایده آل است . جاری شدن رنگ در اطراف بافت نرم این کاغذ ٬ اغلب افراد تازه کار را دچار مشکل می سازد .
  • سرد فشرده : این نوع کاغذ از نظر بافت میانه ی کاغذ گرم فشرده و زبر است و تا حدود اندکی بافت دارد . کاغذ سرد فشرده از پرکاربردترین انواع کاغذ است چرا که به کاربر در عین دادن بافت به نقاشی ٬ اجازه ی کشیدن مقدار قابل توجهی جزئیات را می دهد .
  • زبر : همان گونه که از نامش انتظار می رود ٬ کاغذی با بافت زیاد و برجستگی فراوان می باشد . بر روی کاغذ زبر رنگ ها از رنگابه ترین آن ها تمایل دارند در میان حفره های بافت کاغذ جمع شوند و پس از خشک شدن رنگ ٬ به شما بافتی داندان می دهد . کاغذ زبر به طور کل به عنوان یک کاغذ مورد قبول برای خلق جزئیات ٬ قابل توجه نمی باشد اما برای استفاده در یک شیوه ی نقاشی سریع و گویا بسیار فوق العاده است .

برای بار دیگر بسیار پر اهمیت می دانم که یادآوری کنم که بافت کاغذها از کارخانه ای تا کارخانه ی دیگر با هم اختلاف دارند .

 ضخامت یک ورق کاغذ آبرنگ با وزن آن نشان داده می شود که به وسیله ی گرم بر متر مربع ( gsm ) و یا به وسیله ی پوند ( lb ) محاسبه می شود . وزن استاندارد کاغذهای ماشین ساز ( کارخانه ای ) ٬ ۱۹۰ گرم ( ۹۰ پوند ) ٬ ۳۰۰ گرم ( ۱۴۰ پوند ) ٬ ۳۵۶ گرم ( ۲۶۰ پوند ) و ۶۳۸ گرم ( ۳۰۰ پوند ) می باشد . معمولاً پیشنهاد می شود کاغذهای کمتر از ۳۵۶ گرم قبل از استفاده برای جلوگیری از تاب برداشتن و چین خوردن کشیده شوند .

چگونه کاغذ آبرنگ را بکشیم ( شاسی کشی کاغذ یا مقوای آبرنگ )

 

به طور کلی توصیه می شود کاغذهای آبرنگ با وزن کمتر از ۳۶۵ گرم ٬ قبل از استفاده کشیده شوند . در غیر این صورت تاب برخواهند داشت . مراحل کار آسان است .

۱. چهار باریکه از نوار چسب قهوه ای برای هر یک از طرفین کاغذ آبرنگ ببرید . اندازه ی باریکه های نوار را نسبتأ بلندتر از کناره ها بگیرید . آن ها را برای لحظه ای کنار بگذارید .

۲. کاغذ را برای چند دقیقه درون آب سرد فرو برید . با این کار به الیاف پارچه اجازه می دهیم گسترش پیدا کنند .

۳. ورق کاغذ را از آب بیرون آورید . برای گرفتن آب اضافی ٬ آن را به آرامی تکان دهید و بر روی تخته ی طراحی که می بایستی مسطح باشد ٬ قرار دهید .

۴. با یک تکه اسفنج ( ترجیحأ ) یا انگشتانتان ( اما قبل از آن برای از بین بردن هر نوع چربی ٬ آن ها را بشویید ) کاغذ را صاف کنید . اگر ورق کاغذ آبرنگ در این مرحله صاف نشود ٬ به طور یکنواخت خشک نخواهد شد .

۵. باریکه های نوار چسب را مرطوب کنید و از یک سمت محکم بچسبانید به طوری که یک سوم آن بر روی کاغذ و دو سوم آن بر روی تخته باشد . این کار باعث بازداشتن کاغذ از لغزیدن بر روی تخته پس از خشک شدن می شود .

۶. به همین ترتیب لبه های دیگر کاغذ را هم بچسبانید .

۷. آن را برای چندین ساعت ٬ به دور از حرارت مستقیم ٬ بگذارید تا خشک شود . همان طور که آب بخار می شود ٬ الیاف کاغذ منقبض شده و کاغذ صاف می شود .

۸. تخته را به همان حالت تخت نگهدارید تا کاغذ کاملأ خشک شود ٬ در غیر این صورت آب در یک گوشه جمع شده و موجب ناصافی کاغذ می شود .

نکته :

۱. از آب گرم برای خیساندن کاغذ استفاده نکنید زیرا باعث از بین بردن آهار کاغذ می شود و به همین دلیل برای مدت زمان طولانی نیز کاغذ را در آب نگه ندارید . آهار به کاغذ افزوده می شود تا قدرت جذب آن را کاهش دهد .

۲. از رنگ های مختلف اسفنج برای صاف کردن کاغذ و خیس کردن نوار چسب استفاده کنید بدین ترتیب هرگز با این خطر که کاغذتان چسبی شود ٬ روبرو نخواهید شد .

۳. اگر با نوار چسب قهوه ای راهی از پیش نبردید ٬ یک روش جایگزین آن است که کاغذ را به جای چسب با گیره کاغذ به تخته وصل کنید .

۴. شما ممکن است بتوانید تعدادی از نوارها را جدا کنید ٬ اما مراقب باشید کاغذ را پاره نکنید . ترجیحأ لبه ها را ببرید یا آن ها را در زیر قاب عکس پنهان کنید .

چگونه کاغذ آبرنگ را انتخاب کنیم ؟

 

کاغذهای آبرنگ اغلب سفید رنگ هستند . رنگ سفید موجب انعکاس بیشتر نور با وجود رنگ های شفاف می شود . اما طیف گسترده ای از کاغذهای رنگی با تن گرم و سرد نیز در دسترس می باشند .

اگر نمی خواهید که کاغذ نقاشیتان بر اثر گذشت زمان زرد شود ( مانند کاغذهای روزنامه ) ٬ از کاغذهای بدون اسید استفاده کنید .

ترجیحاً از کاغذهای سرد فشرده ۱۰۰ درصد نخ از هر نوع برندی که باشد استفاده کنید .

کاغذهای آبرنگ در انواع دست ساز و کارخانه ای تحت عناوین مختلف در بازار موجود می باشند که از انواع کاغذ با کیفیت بهتر و قیمت بالاتر مانند دست ساز آرچ و یا خروس نشان تا انواع دیگر همچون دست ساز اشتنباخ ٬ مونتوال ٬ فابریانو ٬ چکشی و … می باشد .

شما می توانید کاغذهای آبرنگ از پیش کشیده شده را به صورت بلوک خریداری کنید . برای استفاده از کاغذهای زیرین ٬ می توانید پس از اتمام نقاشیتان توسط یک کاردک ورق رویی را از باقی دفترچه جدا کنید .

اسفنج طبیعی

 استفاده از اسفنج کمک زیادی به شما برای کنترل آب در حین نقاشی می کند . روش کار بدین صورت می باشد :

اسفنجتان را مرطوب کنید ٬ آن را بفشرید تا آب اضافه اش گرفته شود و سپس کنار ظرف آبتان قرار دهید . قلم مویتان را خیس کنید و بعد آن را بر روی اسفنج بکشید تا از هر گونه آب اضافی و بیش از اندازه بر روی قلم مو خلاص شوید . این کار از ایجاد آب فراوان بر روی نقاشیتان جلوگیری می کند .

وقتی کارتان با نقاشی تمام شد ٬ اسفنج را درون پالت سرپوشیده قراردهید تا رنگ ها را برای روز بعد مرطوب نگاه دارد .

 

کاربردهای اسفنج

 

شما احتمالاً تا به امروز کارکرد اسفنج را برای کنترل آب در نقاشی ( گرفتن آب اضافی قلم مو یا نمدار کردن کاغذ نقاشی ) ٬ تجربه کرده اید . اما علاوه بر این کارکرد اولیه ٬ استفاده های دیگری هم از انواع مختلف آن می شود .

شما می توانید از انواع اسفنج های طبیعی برای نقاشی کردن یا برداشتن رنگ از روی کاغذ استفاده کنید .

هم چنین می توانید توسط آن ها افکت های جالبی را در نقاشی خلق کنید .

اسفنج های سلولزی برای جذب مایعات ٬ تمیز کردن پالت ٬ چلاندن آب بر روی رنگ های خشک شده و ایجاد بافت اسفنجی مانند مهر زدن مناسب هستند .

اسفنج طبیعی ( اسفنج دریا ) دارای حفره هایی در اندازه های متنوع می باشد و به همین دلیل سریعترین راه برای به وجود آوردن شاخ و برگ درختان است .

شما هم چنین می توانید از این اسفنج برای لایه دار کردن رنگ ها استفاده کنید . از یک رنگ استفاده کنید و اجازه دهید خشک شود ٬ سپس لایه بعدی را روی بالایی به کار برید . آنقدر به این کار ادامه دهید تا از نتیجه احساس رضایت کنید .

 



تعداد بازدید از این مطلب: 520
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود