طرحها -نقاشي - صنايع دستي - صحافي و ...

آمار مطالب

کل مطالب : 455
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 81

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 23
باردید دیروز : 21
بازدید هفته : 23
بازدید ماه : 2387
بازدید سال : 14079
بازدید کلی : 199537

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ماندالا و آدرس mandala.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وبلاگ:
 

بازدید امروز : 23
بازدید دیروز : 21
بازدید هفته : 23
بازدید ماه : 2387
بازدید کل : 199537
تعداد مطالب : 455
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

آپلود نامحدود عکس و فایل

آپلود عکس

 

دریافت کد آپلود سنتر

تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : غلامرضا پهلواني
تاریخ : دو شنبه 23 مهر 1397
نظرات

شما می توانید از تکنیک های متفاوتی برای خلق بافت های پیش بینی نشده در نقاشی آبرنگ استفاده کنید .

wet in wet

خیس در خیس . تکنیک خیس در خیس فرآیند به کارگیری رنگ بر روی کاغذ خیس می باشد و یکی از تکنیک های عالی برای خلق پس زمینه های محو با جزئیات اندک است .

 

 

 

 

چگونگی اجرای تکنیک خیس در خیس

 

این تکنیک خیس درخیس می تواند یک باغ گل ، آسمان و یا یک پس زمینه ی خیالی و جالب باشد . شما چه می خواهید ؟

  1. کاغذ آبرنگ را به ابعاد مورد نظرتان برش بزنید .
  2. هر اندازه رنگ که می خواهید استفاده کنید را انتخاب و آماده کنید . با آماده نگه داشتن رنگ هایتان ، زمان ارزشمند را برای ترکیب کردن رنگ ها در حالی که کاغذتان نا بهنگام خشک می شود ، هدر نخواهید داد.
  3. کاغذتان را با آب تمیز مرطوب کنید . از یک اسفنج یا قلم موی بزرگ برای به کارگیری آب استفاده کنید ؛ باید سرعت عمل داشته باشید تا قبل از خشک شدن کاغذ طرح تان را اجرا کنید . می توانید پشت کاغذ را نیز مرطوب کنید . بدین ترتیب کاغذتان صاف مانده و تا مدتی رطوبت را در خود نگاه می دارد . این کار زمان کافی برای بازی با رنگ ها را تا قبل از خشک شدن کاغذ به شما می دهد . اگر قبل از خیس شدن کامل کاغذ خشک شد ، مجدداً این کار را تکرار کنید تا رطوبت قابل قبولی بر روی کاغذ باقی بماند .
  4. رنگ تان را بر روی کاغذ خیس منتقل کنید . بسته به طرح مورد نظرتان ( باغی پر از گل یا یک آسمان … ) می توانید از یک قلم موی گرد و یا تخت استفاده کنید و با ریختن رنگ بر روی کاغذ و یا با کشیدن خط ، رنگ را به کاغذ انتقال داده و بگذارید تا در خیسی کاغذ پخش شود .
  5. اجازه دهید رنگ ها با هم ترکیب شوند . قلم مویتان را در فاصله ی زمان برداشتن رنگ جدید بشویید . اگر رنگ تان از قلم مو چکه نکرد ، به نرمی با نوک قلم مو کاغذ را لمس کنید تا ببینید که آیا رنگ به کاغذ انتقال پیدا می کند . آب بیشتر احتمال ریختن بهتر رنگ را افزایش می دهد . هر چه کاغذ خشک تر شود ، رنگ کمتر پخش می شود .

تکنیک قلم موی خشکقلم موی خشک . این تکنیک کاملاً برعکس تکنیک خیس در خیس می باشد . در این جا یک قلم موی حاوی رنگ ( و آب حداقل ) بر روی یک کاغذ کاملاً خشک کشیده می شود . این روش را می توان برای نقاشی دیوارهای قدیمی و علف ها و هم چنین برای نمایش تموج نور بر روی آب مورد استفاده قرار داد . تکنیک قلم موی خشک بر روی کاغذهای بافت دار مانند کاغذ سرد فشرده ( cold-press ) و یا کاغذ زبر ( rough ) بهتر عمل می کند .

 

 

 

نقاشی با تکنیک قلم موی خشک

 

برای نقاشی با تکنیک قلم موی خشک ، از ضربات مناسب قلم مو استفاده می کنیم :

  1. قلم مو را اندکی مرطوب کنید . به کارگیری لفظ قلم موی خشک یک اصطلاح نسبی می باشد زیرا همان طور که مشخص است این نقاشی آبرنگ است و در آبرنگ همه چیز رطوبت دارد .
  2. قلم مو را به رنگ آغشته کنید رنگ مورد نظرتان را به قلم مو انتقال دهید ، سپس آب اضافه را با لمس آن توسط دستمال حوله ای یا پارچه ی کهنه و یا اسفنج ، جذب کنید .
  3. موهای قلم مو را به نرمی با کمک انگشتانتان از هم باز کنید .
  4. قلم مو را به طور مایل در دست بگیرید . این کار امکان تماس حد اکثری موهای قلم مو ( از قسمت آهنی بیخ موهای قلم مو تا نوک آن ) با کاغذ را به شما می دهد .
  5. قلم مو را به حالت جارو زدن روی کاغذ بکشید . قلم مو را به نرمی در جهت مورد نظرتان بکشید تا با ایجاد یک حرکت پهن و کم فشار ، ضربات قلم موی پیوسته ای را به دست آورید .

به خاطر داشته باشید ! بر خلاف رنگابه ی خیس ، رنگ های به کار رفته با قلم موی خشک با خشک شدن روشن نمی شوند .

 

برداشتن رنگ

برداشتن رنگ . اغلب رنگ های آبرنگ پس از خشک شدن قابل حل و برداشتن از روی کاغذ باقی می مانند . پاک کردن رنگ های اثر گذاری هم چون آبی تالو ، آلیزارین ، قرمز ویندزور ، زرد و آبی بسیار سخت می باشد و بهتر است که این روش را در مورد آن ها به کار نبست . شیوه ی کار بسیار آسان است ؛ اگر رنگ خشک بود قسمت مورد نظر را با قلم موی مرطوب خیس کرده و رنگ را با دستمال حوله ای یا کاغذی بر می دارید و اگر رنگ خیس بود کافی است از یک قلم موی خشک ( قلم موی تشنه ) و یک دستمال برای برداشتن رنگ استفاده کنید . برداشتن رنگ خیس بهترین روش کشیدن ابر در آسمان است .

 

salt-technique

نمک . پاشیدن کمی نمک بر روی رنگ مرطوب نقاط گل مانند زیبا و ظریفی را به وجود می آورد . هر یک از کریستال های نمک رنگ را از خود دور کرده و فضای روشن تری را در زیرشان به وجود می آورند . شما می توانید این بافت را برای خلق یک دشت گل ، برف و یا برگ روی درختان به کار گیرید . هم چنین می توانید از آن در فضای پس زمینه یا پیشین نقاشی که در آن چیز دیگری وجود ندارد استفاده کنید .

 

 

استفاده ازنمک برای ایجاد بافت

 

استفاده از نمک برای ایجاد بافت

  1. تکه ای کاغذ آبرنگ بردارید و آن را با آب تمیز مرطوب کنید .
  2. کاغذ نقاشی را بر روی یک سطح مسطح قرار داده و محدوده ای را که می خواهد از نمک استفاده کنید ، رنگ آمیزی کنید . تنوع رنگ به شما کمک می کند تا دریابید که کدام رنگ با این تکنیک سازگارتر است و بهتر عمل می کند .
  3. منتظر آن زمان جادویی که رنگ مرطوب و درخشان باشد ، بمانید . اگر کاغذ خشک باشد ، این تکنیک نتیجه ای نخواهد داشت . اگر بر روی کاغذ گودال آب وجود دارد ، آن را بریزید یا با گوشه ی دستمال حوله ای آب اضافی را جذب کنید .
  4. نمک را اضافه کنید . میزان کم آن هم به قدر کفایت است . مقدار اندکی نمک را با نوک انگشتانتان بردارید و به جای ریختن تمام نمک پاش بر روی نقاشی ، تعدادی از دانه های نمک را بر روی آن بپاشید .
  5. بدون آن که نمک را دستکاری کنید ، اجازه دهید تا نقاشی خشک شود .
  6. پس از خشک شدن نقاشی نمک را با قلم مو پاک کنید .

 اگر شما لایه ضخیمی از نمک را به کار گیرید و یا آن را زمانی که رنگ بسیار خیس است اضافه کنید ، نمک به رنگ چسبیده و پس از خشک شدن زدوده نخواهد شد . نمک به نقاشی آسیبی نخواهد رساند اما به آن بافتی واقعی و اندک تلالوی کریستالی خواهد بخشید .

plastic

مشما . استفاده از مشمای کشیده جالب ترین راه برای ایجاد بافت در اشکال مسطح ، یخ و آب می باشد . و تکنیک مشمای مچاله بافت های فوق العاده ای را برای کوه و صخره به وجود می آورد .خلق بافت با مشما

 

 

 

 

الکل

الکل . الکل در صورت ریختن و پاشیده شدن آب را دفع کرده ، رنگ را پس می زند و اشکال دایره ای شکل زیبا و سفیدی را به وجود می آورد . اسپری کردن الکل همان تاثیر را دارد اما بافت به وجود آمده ظریف تر خواهد بود . زمان جادویی برای اجرای این تکنیک وقتی است که کاغذ هنوز خیس اما درخشش رنگ در حال ترک کاغذ می باشد .

 

 

اسپری کردن آب

اسپری کردن ، ریختن یا پاشیدن آب . این تکنیک باعث افزودن بافت به نقاشی و موجب تشکیل بک ران ها ( طرح های غیر قابل پیش بینی ) می شود . برای نائل آمدن به یک سبک نقاشی بی قاعده می توانید پاشیدن آب را پس از اتمام نقاشی و خشک شدن آن انجام دهید .

 

پاشیدن رنگپاشیدن رنگ . شما می توانید این کار را توسط هر نوع قلم موی آبرنگ و یا با استفاده از یک مسواک قدیمی انجام دهید . این روش برای پیش زمینه ی کار ، گیاهان ، شاخ و برگ درختان و بافت های انتزاعی ( آبستره ) مناسب می باشد . هم چنین می توان از ترکیب این تکنیک با چسب میسکیت ( ماسک مایع ) برای ساختن ذرات برف ، ستارگان و بخشیدن ظاهری گرانیتی به اجسام بهره برد .

 

 

نقاشی با اسفنج

نقاشی با اسفنج روی کاغذ خشک . یک اسفنج بافت دار ابزاری سودمند برای کشیدن شاخ و برگ درختان ، دیوارهای قدیمی و شن و ماسه ی ساحل است .

 

 

تکنیک شابلون

 

 

 

 

 

شابلون .شابلون ( الگو ) از چیزی که در زیر آن قرار گرفته در برابر رنگ و یا با فراهم آوردن فضایی برای رنگ آمیزی از باقی کاغذ محافظت می کند . الگو سریع ترین راه را برای دستیابی به یک نما فراهم می کند . از هر چیزی می توان به عنوان شابلون استفاده کرد : ابزار ، سکه ، کاغذهای بریده شده به اشکال گوناگون ، تور و یا دستمال .

ده نکته در مورد کار با شابلون

 

ده نکته در مورد کار با شابلون

 

ده نکته در مورد کار با شابلون ( الگو ) ، نکات کاربردی و عملی شابلون زنی است برای رسیدن به نتایج حرفه ای .

  1. از ابزار حرفه ای استفاده کنید . قلم موی مناسب این کار قلم موی استنسیل می باشد . آن را در جهت بالا پایینی و سریع حرکت دهید تا رنگ را بر روی شابلون تان بزنید . این کار به جلوگیری از رفتن رنگ به زیر لبه های شابلون کمک می کند . استفاده از یک اسفنج ، غلطک کوچک و یا اسپری رنگ هم نتیجه بخش خواهد بود .
  2. کار را از سمت بیرون آغاز کنید . به جای شروع از مرکز به بیرون رنگ آمیزی را از قسمت لبه های شابلون آغاز کرده و کار را به سمت مرکز ادامه دهید . باز هم این کار به بازداشتن رنگ از نفوذ به لبه های شابلون کمک می کند چرا که کمتر محتمل است شما به طور تصادفی با قلم مو به لبه ها ضربه بزنید .
  3. کم هم به قدر کفایت است . قلم مو را بیش از حد به رنگ آغشته نکنید آن چنان که از لبه های شابلون به زیر آن تراوش کند . قلم مو را به قدری به رنگ آغشته کنید که انتهای موهای قلم مو به طور یکنواخت از رنگ پوشانده شود ؛ هر گونه رنگ اضافه را با کشیدن روی تکه ای کاغذ یا پارچه بگیرید .
  4. نازک بیاندیشید . با به کار گیری دو لایه ی نازک رنگ به جای یک لایه ی ضخیم به نتیجه ی بهتری دست پیدا می کنید . قبل از به کار گیری لایه ی دوم صبر کنید تا لایه اول کاملاً خشک شود .
  5. یک شابلون محکم درست کنید . شابلون را با استفاده از تکه ای چسب و چسباندن آن از بالا و پایین ، در جای خود ثابت نگه دارید .
  6. با چندین رنگ کار انجام دهید . برای استفاده از بیش از یک رنگ در شابلون از یک نوار چسب ( کاغذ ، روزنامه … ) استفاده کنید تا قسمت هایی از شابلون که آن رنگ بخصوص را نمی خواهید ، بپوشانید .
  7. کار نیکو کردن از پر کردن است . اگر از شابلون های مختلف استفاده می کنید ، ابتدا آن را بر روی تکه ای کاغذ آزمایش کنید . بسیار راحت تر می باشد که به جای نقاشی کردن بر روی سطح مورد نظر نهایی ، در این مرحله متوجه شوید که چیزی به درد نمی خورد و آن را اصلاح کنید .
  8. شابلون هایی از عکس های رادیولوژی ( اشعه ی ایکس ) . عکس های رادیولوژی قدیمی برای برش های شابلون عالی هستند . پس چنان چه متأسفانه نیازمند یکی از آن ها بوده اید ، آن را دور نیاندازید .
  9. به طور مرتب شستشو کنید . شما نه ، شابلونتان ! اگر می خواهید الگوهای تکراری انجام دهید ، به طور مرتب شابلون تان را در آب گرم بشویید تا رنگ را از لبه ها بزدایید . در مورد شابلون های کاغذی یا مقوایی ، رنگ اضافه را پاک کنید ، سپس شابلون را برای لحظه ای رها کنید تا پیش از استفاده ی مجدد رنگ روی آن خشک شود .
  10. شابلون ها را به حالت تخت نگهداری کنید . بدیهی است که شابلون برای قابل استفاده بودن نیاز دارد که صاف و تخت باشد . برای جلوگیری از چین و چروک خوردن شابلون ، آن را بین دو تکه مقوا یا کاغذ مقوایی قرار داده و در جایی تخت مانند کتاب یا دفترچه تلفن قرار دهید .

مداد شمعی

 

 

 

 

 

استفاده از شمع یا مداد شمعی . موم در برابر رنگ مقاومت می کند بنابراین استفاده از شمع یا مداد شمعی سریع ترین و آسان ترین راه برای حفظ قسمت های سفید در هنگام نقاشی می باشد . اگر نمی خواهید متحمل تلاش برای رنگ آمیزی محدوده ی اطراف هایلایتی باریک از یک گل شوید ، تنها یک تماس مداد شمعی نقطه ای را حفظ کرده و نامرئی می ماند و شما را از نیاز به یک دست ثابت برای رنگ آمیزی اطراف آن هایلایت می رهاند . موم رنگی هم هم چون مانع به خوبی عمل می کند اما بدیهی است که یک فضای رنگی بر روی کاغذ بر جا می گذارد در نتیجه به جز در شرایطی که این افکت همان چیزی است که شما می خواهید ، حتماً از رنگ سفید استفاده کنید .

خراشیدن رنگ

خراشیدن رنگ. زمانی که رنگ مرطوب اما نه خیس ( براق ) است می توانید از دم قلم مویتان که زاویه دارد و یا یک کارت اعتباری قدیمی و یا حتی تکه ای از یک زیر بشقابی حصیری ، رنگ را از سطح کاغذ آبرنگتان بتراشید . هنگامی که رنگ تا حدودی خیس است با استفاده از دم قلم مو ، ناخن ، تیغ و یا هر وسیله ی سخت دیگر ، با ایجاد کردن شیار یا فرو رفتگی کاغذتان را بخراشید . بدین ترتیب رنگدانه ها درون خراش ها می نشینند و به هنگام خشک شدن تیره تر شده و معبری بافت دار پدید می آورند .

چسب میسکیت

 

 

 

 

 

چسب میسکیت ( ماسک مایع ) . بسته به نوع قلم مویی که برای به کارگیری آن استفاده می کنید و بافت کاغذ و زمان به کارگیری آن ( بر روی کاغذ سفید رنگ نشده و یا بر روی رنگ خشک شده ) ، ماسک می تواند جزئیات ریز و یا بافت های جالبی را خلق کند . به خاطر داشته باشید که چسب خشک شده را هر چه سریع تر از کاغذ جدا کنید در غیر این صورت هر چه طولانی تر بر سطح کاغذتان باقی بماند ، جدا کردن آن سخت تر خواهد شد .

 

شما می توانید از تکنیک های متفاوتی برای خلق بافت های پیش بینی نشده در نقاشی آبرنگ استفاده کنید .

wet in wet

خیس در خیس . تکنیک خیس در خیس فرآیند به کارگیری رنگ بر روی کاغذ خیس می باشد و یکی از تکنیک های عالی برای خلق پس زمینه های محو با جزئیات اندک است .

چگونگی اجرای تکنیک خیس در خیس

 

 

تکنیک قلم موی خشکقلم موی خشک . این تکنیک کاملاً برعکس تکنیک خیس در خیس می باشد . در این جا یک قلم موی حاوی رنگ ( و آب حداقل ) بر روی یک کاغذ کاملاً خشک کشیده می شود . این روش را می توان برای نقاشی دیوارهای قدیمی و علف ها و هم چنین برای نمایش تموج نور بر روی آب مورد استفاده قرار داد . تکنیک قلم موی خشک بر روی کاغذهای بافت دار مانند کاغذ سرد فشرده ( cold-press ) و یا کاغذ زبر ( rough ) بهتر عمل می کند .

نقاشی با تکنیک قلم موی خشک

 

 

برداشتن رنگ

برداشتن رنگ . اغلب رنگ های آبرنگ پس از خشک شدن قابل حل و برداشتن از روی کاغذ باقی می مانند . پاک کردن رنگ های اثر گذاری هم چون آبی تالو ، آلیزارین ، قرمز ویندزور ، زرد و آبی بسیار سخت می باشد و بهتر است که این روش را در مورد آن ها به کار نبست . شیوه ی کار بسیار آسان است ؛ اگر رنگ خشک بود قسمت مورد نظر را با قلم موی مرطوب خیس کرده و رنگ را با دستمال حوله ای یا کاغذی بر می دارید و اگر رنگ خیس بود کافی است از یک قلم موی خشک ( قلم موی تشنه ) و یک دستمال برای برداشتن رنگ استفاده کنید . برداشتن رنگ خیس بهترین روش کشیدن ابر در آسمان است .

 

salt-technique

نمک . پاشیدن کمی نمک بر روی رنگ مرطوب نقاط گل مانند زیبا و ظریفی را به وجود می آورد . هر یک از کریستال های نمک رنگ را از خود دور کرده و فضای روشن تری را در زیرشان به وجود می آورند . شما می توانید این بافت را برای خلق یک دشت گل ، برف و یا برگ روی درختان به کار گیرید . هم چنین می توانید از آن در فضای پس زمینه یا پیشین نقاشی که در آن چیز دیگری وجود ندارد استفاده کنید .

استفاده ازنمک برای ایجاد بافت

 

plastic

مشما . استفاده از مشمای کشیده جالب ترین راه برای ایجاد بافت در اشکال مسطح ، یخ و آب می باشد . و تکنیک مشمای مچاله بافت های فوق العاده ای را برای کوه و صخره به وجود می آورد .خلق بافت با مشما

 

 

 

 

الکل

الکل . الکل در صورت ریختن و پاشیده شدن آب را دفع کرده ، رنگ را پس می زند و اشکال دایره ای شکل زیبا و سفیدی را به وجود می آورد . اسپری کردن الکل همان تاثیر را دارد اما بافت به وجود آمده ظریف تر خواهد بود . زمان جادویی برای اجرای این تکنیک وقتی است که کاغذ هنوز خیس اما درخشش رنگ در حال ترک کاغذ می باشد .

 

 

اسپری کردن آب

اسپری کردن ، ریختن یا پاشیدن آب . این تکنیک باعث افزودن بافت به نقاشی و موجب تشکیل بک ران ها ( طرح های غیر قابل پیش بینی ) می شود . برای نائل آمدن به یک سبک نقاشی بی قاعده می توانید پاشیدن آب را پس از اتمام نقاشی و خشک شدن آن انجام دهید .

 

پاشیدن رنگپاشیدن رنگ . شما می توانید این کار را توسط هر نوع قلم موی آبرنگ و یا با استفاده از یک مسواک قدیمی انجام دهید . این روش برای پیش زمینه ی کار ، گیاهان ، شاخ و برگ درختان و بافت های انتزاعی ( آبستره ) مناسب می باشد . هم چنین می توان از ترکیب این تکنیک با چسب میسکیت ( ماسک مایع ) برای ساختن ذرات برف ، ستارگان و بخشیدن ظاهری گرانیتی به اجسام بهره برد .

 

 

نقاشی با اسفنج

نقاشی با اسفنج روی کاغذ خشک . یک اسفنج بافت دار ابزاری سودمند برای کشیدن شاخ و برگ درختان ، دیوارهای قدیمی و شن و ماسه ی ساحل است .

 

 

تکنیک شابلون

شابلون .شابلون ( الگو ) از چیزی که در زیر آن قرار گرفته در برابر رنگ و یا با فراهم آوردن فضایی برای رنگ آمیزی از باقی کاغذ محافظت می کند . الگو سریع ترین راه را برای دستیابی به یک نما فراهم می کند . از هر چیزی می توان به عنوان شابلون استفاده کرد : ابزار ، سکه ، کاغذهای بریده شده به اشکال گوناگون ، تور و یا دستمال .ده نکته در مورد کار با شابلون

 

مداد شمعی

استفاده از شمع یا مداد شمعی . موم در برابر رنگ مقاومت می کند بنابراین استفاده از شمع یا مداد شمعی سریع ترین و آسان ترین راه برای حفظ قسمت های سفید در هنگام نقاشی می باشد . اگر نمی خواهید متحمل تلاش برای رنگ آمیزی محدوده ی اطراف هایلایتی باریک از یک گل شوید ، تنها یک تماس مداد شمعی نقطه ای را حفظ کرده و نامرئی می ماند و شما را از نیاز به یک دست ثابت برای رنگ آمیزی اطراف آن هایلایت می رهاند . موم رنگی هم هم چون مانع به خوبی عمل می کند اما بدیهی است که یک فضای رنگی بر روی کاغذ بر جا می گذارد در نتیجه به جز در شرایطی که این افکت همان چیزی است که شما می خواهید ، حتماً از رنگ سفید استفاده کنید .

خراشیدن رنگ

خراشیدن رنگ. زمانی که رنگ مرطوب اما نه خیس ( براق ) است می توانید از دم قلم مویتان که زاویه دارد و یا یک کارت اعتباری قدیمی و یا حتی تکه ای از یک زیر بشقابی حصیری ، رنگ را از سطح کاغذ آبرنگتان بتراشید . هنگامی که رنگ تا حدودی خیس است با استفاده از دم قلم مو ، ناخن ، تیغ و یا هر وسیله ی سخت دیگر ، با ایجاد کردن شیار یا فرو رفتگی کاغذتان را بخراشید . بدین ترتیب رنگدانه ها درون خراش ها می نشینند و به هنگام خشک شدن تیره تر شده و معبری بافت دار پدید می آورند .

 

چسب میسکیت

چسب میسکیت ( ماسک مایع ) . بسته به نوع قلم مویی که برای به کارگیری آن استفاده می کنید و بافت کاغذ و زمان به کارگیری آن ( بر روی کاغذ سفید رنگ نشده و یا بر روی رنگ خشک شده ) ، ماسک می تواند جزئیات ریز و یا بافت های جالبی را خلق کند . به خاطر داشته باشید که چسب خشک شده را هر چه سریع تر از کاغذ جدا کنید در غیر این صورت هر چه طولانی تر بر سطح کاغذتان باقی بماند ، جدا کردن آن سخت تر خواهد شد .

 



تعداد بازدید از این مطلب: 564
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود