تفاوت بین طراحی و نقاشی چیست؟
طرحها -نقاشي - صنايع دستي - صحافي و ...

آمار مطالب

کل مطالب : 455
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 81

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 156
باردید دیروز : 21
بازدید هفته : 156
بازدید ماه : 2520
بازدید سال : 14212
بازدید کلی : 199670

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ماندالا و آدرس mandala.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وبلاگ:
 

بازدید امروز : 156
بازدید دیروز : 21
بازدید هفته : 156
بازدید ماه : 2520
بازدید کل : 199670
تعداد مطالب : 455
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

آپلود نامحدود عکس و فایل

آپلود عکس

 

دریافت کد آپلود سنتر

تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : غلامرضا پهلواني
تاریخ : شنبه 21 مهر 1397
نظرات

طراحی و نقاشی دو نوع از انواع هنرهای زیبا هستند کهتفاوت های بسیاری میان آنها وجود دارد. طراحی اساس نقاشی است و عکس این قضیه درست نیست. اگر می خواهید نقاش ماهری شوید باید طراح خوبی باشید. این تفاوت اصلی بین این دو است. مهم است که بدانید طراحی تشخیص خطوط و سایه ها استاز طرف دیگر نقاشی با رنگ و طرح مشخص می شوداز این رو طراحی انواع مختلفی از جمله طراحی خط، طراحی سایه و طراحی شی دارد.

انواع نقاشی :

نقاشی نیز انواع مختلفی مانند نقاشی رنگ روغن روی بوم، آب رنگ ، نقاشی اکریلیک و مانندآنها دارد. نقاشی نیاز به استفاده از روغن سقز دارد درحالی که طراحی نیازی به روغن سقز ندارد. هنگامی که می خواهید با استفاده از رنگ روغن روی بوم نقاشی بکشید نیاز به پالت رنگ دارید ولی هنگام طراحی از یک شی یا انسان نیازی به پالت نیست. مداد، مداد رنگی و زغال چوب در هنر طراحی استفاده می شونداز سوی دیگر روغن، اکریلیک و انواع رنگدانه ها در نقاشی کاربرد دارند.

طراحی : 

طراحی نیاز به صرف زمان برای خشک شدن طرح ندارد ولی وقتی نقاشی می کشیم باید زمان کافی برای خشک شدن آن در نظر بگیریم. نقشه مدادی را می توان به راحتی پاک کرده ودوباره کشید چرا که گرافیت را می توان به راحتی پاک کرد. از سوی دیگر نقاشی رنگ و روغن و اکریلیک را نمی توان به راحتی پاک کرد ویا تغییر داد. در نقاشی به قلم موهای متفاوت نیاز دارید.از طرف دیگردر طراحی به قلم مو نیازی ندارید. تجهیزات اندازه گیری دیگری در مورد طراحی استفاده می شود.اصطلاحات طراحی و نقاشی نیز متفاوت استکسی که طراحی می کند هنرمند نامیده می شود در حالی که فردی که نقاشی می کشد هم هنرمند و هم نقاش نامیده می شود. جالب توجه است که هم برای طراحی و هم برای نقاشی بازار خوبی وجود دارد. نقاشی نسبت به آثار طراحی شده با مداد وزغال بازار بیشتری دارد. این یکی از دلایلی است که نقاشی یک سرگرمی گران قیمت محسوب می شود. بطور کلی وسایل نقاشی در مقایسه با وسایل طراحی گران تر است. جالب است توجه داشته باشید که در نمایشگاه هنری هر دو نوع آثار هنری، یعنی طرح ها و نقاشی ها نگه داری می شود.

تفاوت بین طراحی و نقاشی چیست؟

 



تعداد بازدید از این مطلب: 215
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود