طرحها -نقاشي - صنايع دستي - صحافي و ...

آمار مطالب

کل مطالب : 455
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 81

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 18
باردید دیروز : 21
بازدید هفته : 18
بازدید ماه : 2382
بازدید سال : 14074
بازدید کلی : 199532

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ماندالا و آدرس mandala.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وبلاگ:
 

بازدید امروز : 18
بازدید دیروز : 21
بازدید هفته : 18
بازدید ماه : 2382
بازدید کل : 199532
تعداد مطالب : 455
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

آپلود نامحدود عکس و فایل

آپلود عکس

 

دریافت کد آپلود سنتر

تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : غلامرضا پهلواني
تاریخ : شنبه 31 شهريور 1397
نظرات

نقاشی ها و طرح ها ی ماندالا نقاشی هایی با جزئیات و ریزه کاری های زیاد برای رنگ آمیزی توسط بزرگسالان هستند ، روان شناسان معتقدند این نقاشی ها اثر درمانی و آرامش بخشی دارند اغلب در کنار کتابچه هایی از این نقاشی ها سی دی هایی با موزیک آرامش بخش ارائه میشود که با گوش کردن و همزمان رنگ آمیزی کردن این طرح ها آرامش و تمرکز خوبی پیدا میکنید .

اما از این گذشته به نظرم خود کاغذ و رنگ ها اثر شفابخشی در خود دارند و همین که ما را میبرند که سال های دور کودکی و کودک درونمان را قلقلک میدهند خودش درمان است .

ماندالا (۱)

نقاشی ماندالا

نقاشی تنها یک هنر یا سرگرمی نیست بلکه راهی است که برای بیان احساسات و عواطف انسان ها ، خطوط و نقاط  و اشکال و رنگ ها وقتی روی کاغذ می آیند احساسات و افکار انسان را نشان میدهند این مساله بخصوص در کودکان بسیار صادقانه تر و قابل تجزیه و تحلیل تر است . به علاوه امروزه روان شناسان زیادی معتقند نقاشی کردن و رنگ آمیزی میتواند روی تمرکز ، آرامش بخشی و کاهش استرس موثر باشد.

نقاشی ماندالا (۱۸)
نقاشی ماندالا چیست

نقاشی های ماندلا که از آیین هایی مثل بودایی و هندو دارای تعاریفی عرفانی و سحرآمیز هستند و حتی گفته میشود بعضی جن گیر ها از آن برای احضار ارواح استفاده میکنند عموما تصاویر شامل یک دایرهه هستند که نقش و نگار ها و ریزه کاری ها و نماد ها و اشکال زیادی در آن جا گرفته است و همه آنها در نهایت رو به سوی مرکز رفته و مرکز شکل اصولا محل تمرکز و تداخل اشکال است.

نقاشی ماندالا (۱۷)
نقاشی ماندالا

روان شناسان معتقدند با رنگ آمیزی این اشکال میتوان راهی برای تمرکز بیشتر ، کاهش استرس ها و تنش ها درونی و رسیدن به آرامش و سکون نسبی یافت . شما هم میتوانید یکی از هزاران تصاویر ماندلا یا رنگ آمیزی های بزگسالان را چاپ کرده یا کتابچه های آن را تهیه کرده و با چند عدد ماژیک ، مداد رنگی یا پاستیل رنگی شروع به رنگ آمیزی کنید تا متوجه جادوی نقاشی در آرامش بخشی تمرکز بشوید.

نقاشی ماندالا (۱۶)
نقاشی ماندالا اموزش

شما حتی میتوانید ماندلا ی مختص خودتان را بسازید ، به این صورت که یک دایره بزرگ یا مستطیل روی صفحه بکشید و آن را با انواع اشکال هندسی خطوط نقاط و دوایر پر کنید ، فکر و ذهن خود را آزاد بگذارید میتوانید صفحه را پر از گل کنید یا هر نماد و شکل و تصویری که حتی معنی نداشته باشد ، بعد شروع کنید به رنگ آمیزی و همه رنگ هایی که را که دوست دارید برای رنگ آمیزی نوشته استفاده کنید و لذت ببرید .

نقاشی ماندالا (۱۵)

نقاشی ماندالا آسان

از آنجایی که قرار نیست این تصویر ماندالا به یک اثر هنری یا تابلو نقاشی قاب شده تبدیل شوید خودتان را و احساست خود را راحت بگذارید تا هر چه میخواهد دل تنگشان بگویند و بکشند ، بگذارید کودک درونتان رنگ ها را یکی پس از دیگری انتخاب کند ، همه این ها در کنار یک لیوان چای با دارچین به همراه یک موسیقی آرام میتواند رنگ و بوی متفاوتی به یک بعد از ظهر زیبا بدهد .

نقاشی ماندالا (۱۴)

نقاشی ماندالا روی سنگ

نقاشی ماندالا (۱۳)
نقاشی ماندلا روی بوم

نقاشی ماندالا (۱۲)
نقاشی ماندلا رنگ کردنی

نقاشی ماندالا (۱۱)
نقاشی ماندالا مبتدی

نقاشی ماندالا (۱۰)
نقاشی های ماندلا

نقاشی ماندالا (۹)

طرح ماندالا

نقاشی ماندالا (۸)
طرح ماندالا ساده

نقاشی ماندالا (۷)
طرح ماندالا چیست

نقاشی ماندالا (۶)
طرح ماندلا اسان

نقاشی ماندالا (۵)
طرح تاتو ماندالا

نقاشی ماندالا (۴)
طرح ماندالا خام

نقاشی ماندالا (۳)
طرح های ماندالا

نقاشی ماندالا (۲)
آموزش طرح ماندالا

نقاشی ماندالا (۱)
طرح نقاشی ماندالا

ماندالا (۲۳)
طرح های ماندالایی

ماندالا (۲۲)
دانلود طرح ماندالا

ماندالا (۲۱)
طرح ماندلا

ماندالا (۲۰)
طرح mandala

ماندالا (۱۹)

ماندالا

ماندالا (۱۸)
ماندلا ساده
ماندلا اسان

ماندالا (۱۷)
ماندالا کودک
ماندالا رسم

ماندالا (۱۶)
ماندالا کشیدن
ماندالا رنگ آمیزی

ماندالا (۱۵)
ماندالا طرح
ماندالا چیست

ماندالا (۱۴)
ماندالا رنگ کردنی

Fun Coloring Pages For Adults 4 fun coloring pages for adults dami8
ماندالا in english

ماندالا (۱۲)
ماندلا ۲۰۱۸

ماندالا (۱۱)

mandala

ماندالا (۱۰)

mandala coloring pages
mandala designs

Mandalas Coloring Pages For Adults coloring pages for adults mandala dami8
mandala art
mandala flower

ماندالا (۸)
mandala wallpaper
mandala art therapy

ماندالا (۷)
mandala artwork

Printable Adult free coloring pages for adults dami8
a mandala design

Free Mandala Coloring Pages For Adults Az Coloring Pages coloring pages for adults mandala Yw8
a mandala flower

ماندالا (۴)
mandala coloring

ماندالا (۳)
mandala circle

ماندالا (۲)

نقاشی‌درمانی چیست ؟

در ویکی پدیا راجع به نقاشی درمانی و تاریخچه آن آمده است : ترسیم کردن توانست خیلی زود به عنوان یک تکنیک نتیجه بخش برای تشخیص شرایط آسیب شناختی بکار رود. به‌طوری‌که از همین امکان تشخیص ابتدایی، به تدریج روش‌های منظم بسیاری به وجود آمد که امروز آن‌ها را آزمون نقاشی می‌نامند.این آزمون‌ها در تحلیل روانکاوانه پدید آورنده اثر نقش به سزایی دارد. در سال۱۹۲۵ نولان لوئـیس به عنوان یک تحـلـیل‌گرروانی استفاده از نقاشی‌آزاد را برای تحلیل رفتار بزرگسالان روان رنجور آغاز کرد. و این شاخهٔ تازه تأسیس بسرعت به عنوان یک پارامتر اساسی در کار روانشناسان جای مناسبی یافت.

هدف نقاشی درمانی

هدف نقاشی‌درمانی فراهم آوردن فرصتی برای افراد بود تا از طریق رنگها و خطوط احساسات، عواطف، نیازها و حتی دانسته‌های خود را آزادانه و به نحوی که مایل اند بیان کنند.نقاشی و سایر هنرها مانند پلی میان دنیای درون و واقعیت‌‌های بیرونی قرار می‌گیرند و تصویر مانند یک مـیانجـی در فاصله ایـن درعمل کرده و جنبه‌های خودآگاه و ناخودآگاه، گذشته شته، حال و آیندهٔ فرد را بازگو می‌کند.

نقاشی درمانی برای کودکان

نقاشی بیش از آنکه در تشخیص اختلال‌های روانی بزرگسالان مفید باشد، درشـناخـت و درمان مشـکلات کودکان سازش نیافته، پرخاشگر و بیقرارمناسـب تر است و برای این گونه کودکان زمینه‌ای فراهم می‌کند تا قابلیت و خلاقیت خود را بروز دهند. روند ساختن، ترسیم و نقاشـی فرایند پیچیده‌ای‌است که د در طی‌ آن کودک اجزای گوناگونی از تجربیاتش را برای پدید آوردن کـلـیـت یک اثر مـعـنادار مورد استفاده قرار می‌دهد. در این فرایند تولیدی، کودک در قالب یک اثر هنری، چیزی بیش از محصول و در واقع بخشی از خود را به ما باز می‌نمایاند؛ اینکه چگونه فکر می‌کند، چه احساسی دارد و چگونه می‌بیند ؟.

به هنگام ترسیم، فرد نه تنها خود را به شکل غیرکلامی، بیان می‌دارد و از این طریـق پویایی روانی و ارتباط بین فردیش را به نمایش می‌گذارد بلکه تعارضات بسیار عمیق خود را نیز فرا فکن می‌سازد. بنا بر این با استفاده از این ابزار می‌توان نـخسـتین علائم آسیب‌های روانی افراد را شناسایی کرد.

ماندالا و تاریخچه آن

ماندلا (मण्डल;به معنی دایره در سانسکریت) جدولی است هندسی مورد استفاده در ادیان بودا و هندو که به عنوان نمادی برای جهان هستی به کار می‌رود. اصل ماندالا از دین هندو است ولی در آیین بودا هم کاربرد زیادی پیدا کرده است.

ماندالاها دایره‌هایی نمادین برای تمرکز بر خویشتن و جستجو در درون انسان هستند. مرکز دایره جدول ماندالا برای تمرکز در حین مراقبه دینی بکار می‌رود. اشکال متقارن هندسی ماندالا خودبخود توجه شخص را به مرکز دایره جذب می‌کنند.

تصاویر ماندالا در فرهنگ ها و آیین های مختلف

البته گستره کاربرد ماندلا بسیار وسیعتر از آیینهای یادشده است. مثلاً در معماری فرهنگهای اسلامی و مسیحی هم طرحهای ماندلا دیده میشود (نک: حس وحدت تالیف نادر اردلان و لاله بختیاری). این واژه در فارسی و عربی بصورت مَندَل بکار میرود و مورد استفاده جنگیران در مراسم احضار روح است. نمونه ای از ان را ادوارد براون از زبان یک ایرانی که خود آنرا تجربه کرده، توضیح داده است. کتابی نیز منسوب به ابوحامد غزالی با عنوان «المندل و الخاتم السلیمانی و العلم الروحانی» (عبدالفتاح السید الطوخی، بیروت: مکتبه الثقافیه، [بی‌تا]) در ترسیم طلسمات و علوم غریبه منتشر شده است.

روانکاو معروف کارل یونگ ماندلا را کهن‌الگوی خویشتن می‌داند، نماد تمامیت و نظم و کار ویژهٔ آن سازماندهی و دربرگیری تمامیت روان و ساماندهی و تنظیم دوباره وضعیت‌های هرج‌ومرج آلود است.



تعداد بازدید از این مطلب: 1477
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود